Båtskärsnäs

Det är underbart!
Igår var vi uppe till två, det var ljust hela natten!

Sitter i en by cirka 2,5 mil utanför Kalix, Båtskärsnäs.
Båtskärsnäs ligger precis vid havet, längst upp i Bottenviken.
Vi har ungefär 300 meter till havet.
Alla är sig själva här, och jag menar det.
Igår var det midsommarfirande på torget,
han som pratade och höll i det var klädd i en röd träningsoverall och en keps.
Kort därefter ser jag nästa klädsel som sticker ut, 
en kille i min ålder med gympaskor, badshorts och kavaj. Inget mer.
Haha..

Sofie fick ett stipendium, tyvärr är hon i USA nu, så Göta fick ta emot det.
Gjorde en krans till mig och Göta, de gjorde succé.
Här har man fula kransar som knappt håller ihop i vanliga fall..

Men ännu har jag inte sett några renar eller isbjörnar.
Vi var ute på en promenad igår, när Göta sa:
- Här uppe till vänster seer man ofta björnspår.

Allt är så mycket renare här uppe med.
Inget skräp på marken eller utmed vägkanten.
Jag blir glad då..

Alla har en härlig norrlänsk dialekt,
- Vars ska du fara?
- Jag vet int.
 Det var en som skrattade åt mig igår.
Stackarn hade nog inte varit längre än i Kalix.

Ikväll ska v i ha picknick på ett berg, Gölihatten [Gull i hatten].
Titta  på midnattssolen och ha det härligt!!

Faktum är att det itne är så ycket mygg här, och INGA knott.
Hade fler myggbett när vi kom än vad ag har nu!!

Ha det bra där hemma!!

/Lovisa

(Ja, jag vet, samma inlägg som på min blogg, men jag hann inte skriva ett till, och alla läser väl inte min?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0