Tidsfördriv

Här står jag på jobbet och småler för mig själv :) konsumbloggen.com  Hahahaha :D

En liten pojke, runt sju år, pekar på de små russinpaket vi har till försäljning i kassan och säger till sin märkbart stressade pappa:

- Pappa, en sån får inte jag köpa.
- Nej, vi har russin hemma.
- Ja, jag misstänkte det, men...
- Men vaddå?
- Har vi verkligen sådär små paket hemma?
- Nej, vi har ett stort paket.
(pojken suckar djupt och bedrövat)
- Jag visste väl det. Aldrig får man nåt litet.


Två kvinnor i femtioårsåldern ser varandra och börjar som på en given signal nicka mot varandra så kraftigt att deras krulliga hårspraysblanka frisyrer guppar som gelé på respektive huvud:

- Nämen hej Berit!
- Hej Anneli! Det var verkligen inte igår!
- Nej, det måste vara tio år sedan minst!
- Bor du här nuförtiden?
- Nej, Bengt har precis köpt en båt som vi har tittat till. Hur är det med dig?
- Det kunde vara bättre. Min sambo fick en stroke strax före jul och tappade hela högra sidan, så jag har tagit tjänstledigt i ett halvår för att vara hemma och träna med honom. Det går sakta framåt.
- Ojdå. Ja och vi har ju som sagt köpt båt, och det är ju lite att pyssla med.

Jag jobbar för en kundkontakt och telefonen ringer:

"Välkommen till Kundkontakt, du pratar med Tove".
I luren bryter en mansröst på tyska "Vad var ditt namn?"
"Tove heter jag"
"Vad? Kroga?"
"Nej, Tove"
"Orve?"
"Jag heter TOVE"
"Jag förstår inte..."
"JAG HETER TOVE"
"Och vad är ditt förnamn??"


// L.A


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, fan va kul!

2008-06-22 @ 17:44:49
URL: http://lovisan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0