jobb och mys /Lovisa

Hej Brudar!

Nu har jag jobbat ett tag,
har lite semester,
vi har stängt hela nästa vecka, börjar tisdagen efter!
Ska bli skönt.
Mitt schema har varit lite sådär,
från lördag till onsdag jobbade jag tolvtimmarspass varje dag.
Tur att det var under denna tid jag klämde in en magsjuka.
Hihi..

Idag slutade jag fyra.
Tog min cykel hem (cyklar varje dag, gott faktiskt).
Sen åkte jag upp till Tokarp, Lovan, Jennyfer och Sickan.
Solade och tjötade, när jag kom hade de redan badat,
men jag och Sigrun badade fötterna.
Hon offrade sig för mig. ;)

Efter Tokarp så åkte vi hem till mig, grillade lite.
Maten blev god, vi hade fem olika såser.
Det var för många viljor för att kunna ha färre, haha.
Men som sagt tillslut blev det bra.
Satt ute i min trädgård och åt.
Vädret är underbart nu!

På tiden att ni ska komma hem till mig med,
hur ska vi få ihop detta?
Antar att det får bli när skolan kommit igång och alla får rutin på sina dagar.

En del vet det redan,
men det hände en kul grej på mitt jobb igår..
Ett av de handikappade barnen, vi kallar barnet 1, träffar en ny personal, kallad 2.
2 är från latinamerika eller något ditåt och är lite mörkare i hyn.
När 1 får syn på henne tar 1 sitt pekfinger och stryker på 2:s arm, ganska hårt.
Tittar på fingret och stryker på 2:s arm en gång till.
Tittar på fingret och ser sedan ganska uppgiven ut..

Ha det bäst, vi är bäst!
/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0